top of page
תמונת הסופר/תAvishai Cohen

יש מה לעשות עם סיוטים בלילה

סיוט ללכת לישון

החיים כאן על הכוכב עמוסים בכל טוב וגם בדאגות ומחשבות. בדרך כלל מנוחה טובה יכולה לעזור לנו להתאפס קצת ולחזור לתפקוד מלא ביום למחרת. אך מה קורה כשהשינה הופכת למשימה שאנחנו מפחדים להגיע אליה? אספתי כאן מספר עצות לשינה ללא סיוטים שקיבלתי בחיים ועזרו לי לישון טוב יותר. יש שיאמרו טוב מדי.

 


טיפול בסיוטים לשינה טובה יותר

לא שומרים דברים בבטן

מוזר לחשוב על זה ככה אבל אחרי האוכל, בתהליך העיכול של המזון, עולים מהקיבה אדים חומציים שלא עושים לנו טוב בראש. לכן, הימנעו מארוחות מפוצצות לפני שאתם שוכבים לישון. אם בכל זאת אתם רעבים וחייבים ללכת לישון מוקדם נסו לאכול משהו קליל. ככל שהמאכלים "כבדים" יותר כך ההשפעה חזקה יותר. ארוחת ירקות ופריכיות או קרקרים יכולה להיות מעולה במקרים כאלה.

 

 ראש נקי ביום-> ראש נקי בלילה

זה ידוע שהחלומות שלנו מושפעים ממה שאנחנו רואים במשך היום. במדינת ישראל ובמיוחד במצב לחימה מתמשך אנחנו נחשפים לתמונות ועדויות קשות. נסו להימנע מהן ובמקרה ונתקלתם באחת פרקו את המחשבה במשך היום כשאתם עוד צלולים ויכולים להתמודד איתה. נסו לישון מתוך שמחה ומחשבות טובות ואופטימיות כדי שהראש שלכם ימשיך את זה לתוך הלילה.

 


ניקוי ראש למניעת חלומות רעים וסיוטים

מי שהולך לישון כמו כלב לא יכול לקום כמו אריה

נכון, אין כמו להיטרק על הספה מתוך עייפות. במיוחד כשסובלים מסיוטים ומכחישים את השינה הקריבה ובאה. הבעיה היא שהדרך בה אנחנו הולכים לישון משפיעה גם על איך שנשן ועל איך נקום בבוקר. כמו שהרבי מלובאויטש אמר: "מי שישן כמו כלב לא יכול לקום כמו אריה". השתדלו להיכנס למיטה מקולחים או לפחות לשטוף ידיים. תפנו מה שצריך מהגוף, סדרו את המצעים, החליפו לפיג'מה וודאו שבאופן כללי נח לכם ויש לכם תנאים טובים לשינה.

 

הכי מוזר אבל הכי עבד לי

את החלק הזה קצת קשה ליישם לאורך כל הלילה ואין לי מושג מה ההסבר לזה אבל זה אחד הדברים שהכי עזרו לי לסיוטים. אז לפחות כשאתם הולכים לישון שימו לב שכפות הידיים שלכם לא ליד הראש, הלב או הירך. שוב, זו עצה שקשה לקבל כי היא ללא שום הסבר אבל מהניסיון שלי היא עוזרת מאוד.

 

ואיך אפשר בלי

קריאת שמע על המיטה ואורח חיים בריא. הנוסח המלא עם הברכות עמוס בכל טוב. משולבות שם מחילה לכל מי שפגע בנו ותפילה על שינה טובה. גם וידוי על חטאי היום עוזר לנו לפרק את הצדדים הפחות טובים של היום ולהתמודד איתם רגע לפני השינה. בנוסף לכל זה יש את הכח הרוחני והסגולי של הפסוקים שאין לנו הבנה בהם בכלל וזה יוצר לנו שילוב מנצח ללילה נעים.


אורח חיים בריא משאיר אותנו עם פחות רעלים בגוף שמפריעים לו לטפל בשאר המערכות. ספורט ותזונה נכונה משחררים לנו את המחסומים הנפשיים והפיזיים והוכחו מחקרית כמועילים לשינה טובה יותר.


אורח חיים בריא מועיל נגד סיוטים וחלומות רעים

אז קדימה, לכו ליישם וספרו לי אם ישנתם טוב יותר!




34 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page