top of page
תמונת הסופר/תAvishai Cohen

מלחמת ההיגיינה והניקיון


תוך כדי שירות מילואים פעיל במסגרת מלחמת "חרבות ברזל" (אני מקווה שימצאו לה שם טוב יותר) נחשפתי שוב לתופעה שכמעט שכחתי שקיימת. תופעת חוסר המודעות והעניין בהיגיינה וניקיון. זה לא שאני כל היום רודף אחרי עניין הניקיון וההיגיינה אבל יש הבדל בין לא לרדוף לבין להבין שחוש הריח עדיין קיים ונושם בעולם.

אז כתבתי מדריך פשוט במטרה לעזור ללא מודעים, ללא יודעים איך ולאלה שסביבם.

המדריך מוקדש לעילוי נשמת המפקד שלי שרון ידידיה ישראל ז"ל שבקרוב תמלא שנה לפטירתו. זכור לי שכששרון העיר לחיילת על משהו והיא שאלה- אז לסדר את זה? הוא ענה "לא! תשאירי את זה כמו חרא!"


היגיינה וניקיון

 

היגיינה אישית

היגיינה אישית היא הדרך שלנו לשמור על עצמנו בריאים ורענניםהיא לא רק מרחיקה מאיתנו חיידקים שעלולים לפתח מחלות. היא גם מקרבת אלינו אנשים שבלעדיה פשוט לא נעים להם להיות לידינו

בואו נגיד שהיתרון היחיד באי שמירה על היגיינה הוא שלא יתנו לנו להרים ידיים בקלות כל כך.

 

ניקיון הגוף

במשך היום הגוף שלנו מפריש זיעה ושומנים. הם בעלי ריח דומה לדברים שאכלנו ועם כמה שלפעמים האוכל המסריח הכי טעים, הריח שלו לא נעים. מתקלחים פעם ביום או גג פעם ביומיים. מחליפים הלבשה תחתונה ומייבשים את המגבת במקום מאוורר על מנת שהמים הספוגים בה לא יהפכו לקרקע פוריה לחיידקים.

משהו חשוב נוסף- גם אם אנחנו לא מתנשקים ריח מהפה מגיע לצד השני. צחצוח שיניים זו אחלה דרך להפוך אותו לטוב יותר.

 

הבואש אכל לי את הספריי נעליים

עשיתם משימה בגשם, נרטבו לכם הנעליים וכל התענוג הזה מדיף ריח שבואשים שואפים אליו כל ימיהם?

יש פתרונות- ייבוש מלא של הנעל וריסוס ספריי מיוחד לנעליים יחזיר אותם לקדמותם ואם גם זה לא עובד תדרשו החלפת נעל בטענה שמדובר במקרה מבצעי שמסכן את חיילינו בשטח.

אם קרה לכם מקרה אחר- התיעצו עם חברים. תאמינו לנו שהם ישמחו לעזור בזה.


ניקיון במרחב

חדר השינה, השירותים והמשרד מושפעים מהפעילות היום יומית בהם וצוברים ריחות ולכלוך בקצב. על מנת שכולנו נרגיש בנח במרחב בו אנו חיים ניתן פה מספר עצות לשמירה על סביבה נעימה יותר באופן שיגרתי.



היגיינה במרחב הציבורי


גם מצעים צריכים לשמור על היגיינה

מצעים, שמיכות, תיק ואפילו מדים הם לא באמת הגוף שלנו אבל בוודאי שיש להם השפעה על ההיגיינה שלנו. הם צוברים בתוכם את כל רגעי המשבר האלה בהם נרדמנו בלי להתקלח, חיכינו בתור לאוכל (עם כל הריח הכלול בזה) ועוד.

מה גם שהם כל כך אוהבים אותנו והם דואגים להחזיר לנו חלקים מהריח הזה גם שניה אחרי שהתקלחנו. לכן מכבסים אותם בכל יציאה הביתה (בבסיסים מסוימים יש אפשרות לכבס בלי לסחוב הכל הביתה).

עד הכביסה המיוחלת, מייחדים לנו בגדים נקיים לשינה או לשלב ביום בו אנו כבר לא עובדים וכך מאפשרים גם למדים להתאוורר

 

שטיפת רצפה זה לא ניקיון!

כשמדובר בניקיון של משרדים או שירותים ישנה טעות רווחת והיא שאם שפכתי קצת מים ואולי אפילו הגדלתי לעשות ושפכתי חומר ניקוי וגרפתי אז החלל נקי.

זהו שלא.

כל חדר בנוי גם מקירות ותקרה וכל מה שביניהם ולנקות אותו כולל לנקות גם אותם.

כתמי משחת שיניים, שערות למיניהן, שאריות של יציאות, עובש, כתמי ידיים (זוכרים שדיברנו על השומניות שאנחנו מפרישים? ההוכחה הכי ניצחת שלה נמצאת על דלתות ומשקופים) דינם אחד- כתמים שצריכים להתנקות.

אם אין לכם את החומרים או הידע איך לטפל בזה מוזמנים לדבר עם המפקדים או הרס”ר והם ידעו לעזור. גם גוגל ידע.

 


38 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

تعليقات


bottom of page